Heb je interesse in onze school ?

Neem dan vrijblijvend contact op via 03 485 80 79 of via welkom@vrijebasisschoolbroechem.be.

Of ...

kom langs tijdens onze rondleidingsmomenten : woensdagen 8/11 en 10/01  van 19.00 uur tot 20.00 uur, donderdag 14/12 om 18.30 uur , maandag 26/02 om 17.00 uur of op zondag 17/03 vanaf 10.00 uur.

Ouders van nieuwe instappers voor schooljaar 2024-2025 en 2025-2026 met geboortejaar 2022 worden hierop van harte uitgenodigd. Ook ouders van oudere kleuters of leerlingen zijn natuurlijk van harte welkom !

Laat ons weten op welk moment je wil aansluiten door een mailtje te sturen naar welkom@vrijebasisschoolbroechem.be

We verwachten jullie !

Inschrijven voor schooljaar 2024-2025 kan echter nog niet.  Omwille van het beperkt aantal plaatsen op onze school, 23 kinderen voor elk geboortejaar, gaan de inschrijvingen vooraf aan een aanmeldingsprocedure.

De aanmeldingsperiode voor de inschrijvingen loopt van 27 februari 2024 (9.00 uur) tot en met 19 maart 2024

(16.00 uur)

Wie moet aanmelden ?

• broers en zussen van kinderen die reeds op onze school zitten

• kinderen van personeel

• nieuwe kinderen van geboortejaar 2022 (ook als ze pas naar school komen op 1 september 2025)

• nieuwe kinderen van andere geboortejaren

Aanmeldingsperiode : 27 februari 2024 (9 uur) – 19 maart 2024 (16 uur)

Alle kinderen die een plekje willen op onze school moeten zich in deze periode registreren via volgende link: https://ranst.aanmelden.in/  Het is dus belangrijk vooraf onze school al eens een bezoekje te brengen om meer te weten te komen omtrent de werking, visie, ligging, … zodat u op het moment van aanmelden de juiste keuze kan maken.

Kom dus zeker naar één van onze rondleidingsmomenten (zie hierboven) of naar het opendeurmoment op dinsdag 5 maart om 16.00 uur. ​

Aanmelden is niet verplicht maar houd er rekening mee dat wanneer je je kind niet aanmeldt in deze periode, je je kind pas vanaf 23 mei 2024 vrij kan inschrijven op onze school.  Op dat moment zullen misschien de meeste plaatsen reeds ingenomen zijn.

Ook broers en zussen en kinderen van personeel moeten aanmelden maar krijgen voorrang.

Indien u hulp nodig heeft bij het aanmelden dan helpen wij u graag verder.

Bekendmaking resultaten : 19 april 2024

U ontvangt vanaf 19 april, indien uw kind gunstig gerangschikt werd, een ticket om in te schrijven op onze school.​

Inschrijvingen : 22 april 2024 – 13 mei 2024

Vanaf 22 april starten we met de inschrijvingen van alle kinderen met een ticket voor onze school.

​De effectieve inschrijvingen vinden plaats op vaste inschrijvingsmomenten die later worden meegedeeld of na telefonische afspraak.

De laatste dag dat u kan inschrijven is maandag 13 mei.

Let op : Broers en zussen van kinderen die reeds op school zitten dienen geen afspraak te maken.  Dit geldt ook voor de kinderen van het personeel.  Zij zullen een inschrijvingsformulier ontvangen dat ze zo snel mogelijk en ten laatste op 13 mei ingevuld aan ons terugbezorgen.

Vrije periode : vanaf 23 mei 2023

Kinderen die niet aangemeld werden en/of aangemeld werden maar geen plaats verworven kunnen in de ‘vrije periode’ , indien de capaciteit dit nog toelaat, toch nog een plaats krijgen.

Kleuters en leerlingen die reeds ingeschreven zijn en aldus bij ons school lopen hoeven niets te doen.

Iedereen van harte welkom !

Tot binnenkort!

Kindjes geboren in 2021 kunnen in de loop van dit schooljaar instappen op volgende momenten :

Kindjes geboren in 2022 kunnen in de loop van volgend schooljaar instappen op volgende momenten :